Błąd 941 w Google Play - nieprawidłowy plik pakietu

Jeśli zdarzyło się Wam trafić podczas instalacji aplikacji na komunikat o niepoprawnym pakiecie aplikacji, nie wińcie za niego dewelopera. Tajemniczy błąd 941 tkwi po stronie Google, deweloper nie może zrobić nic, poza odpowiadaniem na negatywne komentarze słusznie sfrustrowanych użytkowników. Jak można sobie poradzić z błędem 941? Poniżej kilka sposobów.

Ponowna próba instalacji

Nie warto poddawać się za pierwszym razem. Gdy otrzymasz komunikat o błędzie, spróbuj kliknąć "Zainstaluj" lub "Aktualizuj" ponownie. To często działa.

Wyczyszczenie pamięci podręcznej Google Play

Jeśli ponowna próba instalacji zawiodła, zostaje nieco bardziej pracochłonne rozwiązanie. Przejdź do ustawień swojego telefonu, znajdź menadżera aplikacji i wśród wszystkich aplikacji poszukaj tej o nazwie "Sklep Google Play" i wyczyść dane tej aplikacji.
Następny w kolejce do wyczyszczenia danych jest "Menedżer pobierania".
Na koniec znajdź jeszcze "Usługi Google Play" i również wyczyść dane tej aplikacji.
Po całym zabiegu uruchom ponownie urządzenie. Aplikacja Google Play prawdopodobnie ponownie poprosi Cię o zaakceptowanie warunków jej używania. Cały zabieg, powinien jednak rozwiązać problem.

Zmiana łącza

Czasem problem jest wywoływany przez pośredniczące w komunikacji serwery proxy. W takim przypadku, zależnie od potrzeb, korzystnie będzie wyłączyć wifi i postarać się pobrać aplikację z wykorzystaniem transmisji danych u operatora lub poszukać alternatywnej sieci wifi.

Skorzystanie z porad Google

Jeśli powyższe sposoby zawiodą, rzuć jeszcze okiem na to, co proponuje wsparcie Google odnośnie problemów z pobieraniem aplikacji.
Mam nadzieję, że problem 941 więcej Cię nie dotknie, a Ty dzięki zdobytej wiedzy nie będziesz wyładowywał swojej złości na bezradnych w tej sytuacji deweloperach :).

Ostateczność

Jeśli jesteś bardziej zaawansowanym użytkownikiem, na tyle, by wiedzieć, czym jest "recovery mode", możesz sięgnąć po najsilniejszą broń. Wyłącz telefon, a następnie stosownie od modelu wprowadź go w tryb recovery i skorzystaj z opcji "wipe cache". Jeśli po restarcie wszystko nie wróci do normy, pozostaje ci jedynie przywrócenie telefonu do stanu fabrycznego.

Komentarze

Prześlij komentarz